Groeten uit de rimboe!

27 mei 2009 - Tawau, Maleisië

Waar waren we gebleven, want we zijn een paar dagen uit de lucht geweest.

Sukau Rainforest lodge dus krokodillen, olifanten, neusapen en modder. We beginnen bij de "morning jungle tour" om 06.00 uur. Daar gingen we dan in vol ornaat met bloedzuigersokken en kaplaarzen, de boot in met Wasil Allah Allah, onze gids! Na een stukje varen, terwijl de mist nog uit de bomen moest trekken, mochten we uitstappen voor onze "junglewalk". Het begon al gelijk goed, bij de eerste stap, sopten we er flink op los, slurp, slurp, elk aanwezig dier vluchtte gelijk terug het diepe oerwoud in. Waarschijnlijk ook de locale krokodil of grote hagedis want ineens hoorden wij flink geritsel tussen de bomen en een grote plons in het water. Verder hebben wij veel bloedzuigers gezien en een heleboel modder, inderdaad tot boven de enkels. Ineens had Mo een uitstekend voorwerp tussen haar benen hangen (broek nog aan), ja een bloedzuiger of leech. Gelukkig haalde Mo deze vakkundig weg nadat zij natuurlijk weer eerst een hele rits foto's had genomen. Later die dag hebben wij beiden een boom geplant die onze naam heeft gekregen. Hiermee hebben wij het WWF (Wereld Natuurfonds) gesteund.

Om onze modderige voetjes eens goed te laten verwennen, hebben wij een special foot treatment geboekt in de middag. Onze voetjes werden heerlijk gewassen in een badje van gember en limoen, gescrubt, ingepakt in handdoeken met daarover nog folie en werd afgesloten met een heerlijke jungle massage. Resultaat, we waren klaar voor een nieuwe tocht. Het avondeten dus die daar werd aangekondigd door 3 x een knal op de gong te geven. Daar gingen we dan met onze schone voetjes en gekleed in een mooie sarong (lag in onze kamer al op ons te wachten). Verwacht en gewenst werd dit te dragen, inclusief de mannen. Het leverde mooie plaatjes op.

Onze kamer was een prachtig vierkant muf hok van ca. 3 bij 3 meter. Vonden we niet erg maar het bijgeleverde huisdier, konden wij wat minder waarderen. Een gekko die verkouden was en hierdoor als een blaffende hond te keer ging. Gelukkig kon onze junglecowboy van 1 meter 50 deze vakkundig verwijderen.

Op naar ons volgend avontuur (lees gauw verder, want het kan nog spannender), alvast een hint, bloedzuigers en kotsen met hindernissen maar ook orang oetans natuurlijk!

Liefs van de jungleladies Mo en Lisa!!!

1. Wilma:
    27 mei 2009
    Dames, de voetjes gedaan, ik denk dat een kapper en een lekkere gezichts beurt oook wel welkom is.

Nog een heleboel plezier en avontuur toegewenst.
    Wilma