Mo meets sharks, Lisa meets... beach!

31 mei 2009 - Tawau, Maleisië

Hallo, hier weer een berichtje vanuit het paradijs. Pulau Mabul, vlakbij het onbewoonde eilandje Sipadan gelegen. Sipadan is werelderfgoed en een zwaarbewaakt waar je niet zomaar naar toe kan. Met registratie, grens (lees: hutje op het water) en veel militairen. In 2000 werden hier nog 52 mensen 5 maanden gekidnapt en vastgehouden! Maar met zoveel militairen voel je je wel ok, ondanks de mitrailleurs die af en toe op je gericht staan vanachter de zandzakken. En zijn het niet de militairen die je in de gaten moet houden, dan zijn het wel de varanen....!

Goed, aangekomen op Mabul Eiland keken we onze ogen uit, want een schitterende locatie. We hadden natuurlijk al de plaatjes op internet gezien, maar nu was het werkelijkheid! De plaatjes hebben niet gelogen. Ingecheckt en onze kamer (heerlijk met airco) bewonderd, lekker met terras. Binnen 1 minuut zag mo al een grote schildpad boven komen om lucht te happen, of het zo moest zijn!

Die middag gelijk een checkdive voor Mo en een checkzonbad voor Lies. Het huisrif gaf al een mooi voorproefje op wat er allemaal ging komen. Een schildpad die mega-groot was, een giant barracuda, enfin heel veel meer en moois. De volgende dag ging Mo bij het eiland Sipadan duiken, zucht ....! Mijn ontmoeting met haaien (grey reef sharks en white tips) en scholen met honderden (zo niet duizenden) barracuda's, een octopus die alle kleuren en vormen kon aannemen en ook heel heel veel mooi koraal met allerlei vis in mooie kleuren en vormen. Maar om nu alle duiken te omschrijven (Mo heeft er 10 gemaakt) vond ze het handiger om een video te laten maken, waarop veel is vastgelegd tijdens 2 duiken waaronder diverse haaien, schildpadden, barracuda's en ook lieve Nemootjes. Natuurlijk gaan we deze video thuis proberen op de blog te plaatsen. De inhoud spreekt voor zich!

Lies heeft ook heerlijk gezwommen... in het zweet. Ze heeft weer 2 boeken uit en is lekker bijgekleurd, want in de jungle vang je geen tot weinig zon!

Gisteren, de dag voor vertrek naar Kuala Lumpur hebben we nog een heerlijke zg. Kandaman massage gehad. Heerlijk, wel apart, want ze klimmen letterlijk op je bedje om je achterkantje goed beet te pakken! De spieren zijn nu klaar voor onze laatste etappe, de shop experience in Kuala Lumpur!

Wij zijn nu klaar voor vertrek en overmorgen naar huis! Het is voorbij gevlogen. Natuurlijk komt er nog een blogje vanuit KL, dus ... later!

Liefs Lies en Mo

1. Frans:
    31 mei 2009
    Hoi Dames van het goeie leven!
    Wederom een leuk en boeiend verhaal,jullie omschrijven het allemaal erg goed en met humor,ik denk als jullie nog 3 weken zouden blijven er een leuke bestseller kan verschijnen!
    Shopse in K.Lumpur en groetjes van Fr+Manu+kids+ma+pa+5 cats!!
  2. leo:
    2 juni 2009
    Beste Mo en Lisa
    Heb genoten van jullie verhalen de afgelopen periode, nu weer terug naar de bloedzuigers op kantoor dames.